Average Customer Rating: [ not yet rated ] (based on reviews)
Product Description:
Binding: Health and Beauty Brand: Dee Cee Labs EAN: 0052301446902 Feature: Wild North Atlantic Salmon--not farm raised Ingredients: Salmon Oil Is Autographed: 0 Is Memorabilia: 0 Label: Dee Cee Labs Manufacturer: Dee Cee Labs Publisher: Dee Cee Labs Size: 90 Softgels Studio: Dee Cee Labs MPN: 446-90
Product Features:
• Wild North Atlantic Salmon--not farm raised • Molecularly Distilled to Assure it is Mercury Free • Great Source of Omega 3 Fatty Acids • Correct EPA to DHA ratio • Made in America
Editorial Review:
Cold Pressed Wild North Atlantic Salmon--A Natural Source of Omega-3 Fatty Acids-Dietary Supplement Our Salmon Oil is made from wild North Atlantic Salmon (NOT farm raised) is COLD PRESSED and is a natural source of Omega-3 fatty acids, eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA).Omega-3 fatty acids nutritionally support healthy circulation. Omega-3 rich salmon oil is pure high quality Omega-3 from the cold water fish Salmon. If you are not getting some form of omega-3 oil into your diet, you are putting yourself at unnecessary risk for heart disease and other inflammatory problems. The American Heart Association recommends that people eat fatty or oily fish several times a week, as well as 2 to 4 grams of EPA or DHA oils per day to lower their total triglycerides. A University of Maryland study on Omega-3 fatty acids reveals their importance in prevention of heart disease, stroke, high blood pressure and mood disorders. You can go to their website to read the study. If you are not eating cold water fish, this is a great source of natural omega-3's to help prevent cardiovascular disease and a host of other health ailments. The omega-3 fatty acids that are of particular interest for cardiovascular care include EPA (eicosapentaenoic acid) and DHA (docosahexaenoic acid), which are found predominantly in fish and fish oils. The basis of this heightened interest in dietary intakes of EPA and DHA comes partly from epidemiological and population studies indicating that increased consumption of fish as a source of omega-3 fatty acids is often associated with decreased mortality from cardiovascular disease. Controlled-intervention trials in humans have indicated a favorable modifying effect of dietary fish oils on various risk factors for cardiovascular disease independent of their lowering of blood cholesterol. Supplementation with Salmon Oil concentrates has shown to reduce the progression of cardiovascular disease and related mortality.
Terms of Use for NukeBiz Resources : Empowering Your Business : Copyright 2004 - 2008.
This page generated in 0.9949 seconds with 14 DB Queries in 0.0108 seconds Memory Usage: 1.77 MB
Interactive software released under GNU GPL,
Code Credits,
Privacy Policy